Στο στόχαστρο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή έχει βρεθεί το τελευταίο διάστημα ο τομέας της ενέργειας καθώς πρόκειται για αναπτυσσόμενη αγορά και εκτιμάται ότι δεν έχουν διασφαλιστεί, ακόμη, στο έπακρο τα δικαιώματα του καταναλωτή στο πλαίσιο της συγκεκριμένης επιχειρηματικής δράσης.
Με αφορμή την ανακοίνωση της ΕΠΑ Αττικής ότι από τη φετινή χειμερινή περίοδο αλλάζει τιμολογιακή πολιτική η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή «ξεσκονίζει» τις συμβάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΠΑ Αττικής, ανακοίνωσε τον Ιούλιο, ότι από τη νέα χειμερινή περίοδο η τιμή του φυσικού αερίου δεν θα είναι σταθερά χαμηλότερη κατά 18% από εκείνη του πετρελαίου θέρμανσης με επιχείρημα ότι από την 1η Σεπτεμβρίου, τίθεται σε ισχύ ο ειδικός φόρος που επιβάλλεται για πρώτη φορά στο φυσικό αέριο κατ' εφαρμογή του εφαρμοστικού νόμου, και ο οποίος είναι εξαιρετικά υψηλός.
Έτσι, από την 1η Οκτωβρίου η τιμή του αερίου που η ΕΠΑ Αττικής θα πουλά στους πελάτες της, θα ακολουθεί πλέον τις διακυμάνσεις της διεθνούς τιμής του αερίου, συν τους φόρους και ένα σταθερό περιθώριο κέρδους.
Ωστόσο τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή εκτιμούν ότι δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε εταιρεία που έχει ήδη συνάξει σύμβαση με ένα πελάτη να αλλάζει μονομερώς και απροειδοποίητα την εμπορική της πολιτική.
Το σκεπτικό της υπηρεσίας είναι ότι όπως ακριβώς συμβαίνει με ένα δάνειο μιας τράπεζας, όπου ο πελάτης πρέπει να γνωρίζει πριν βάλει την υπογραφή του τα κριτήρια με βάση τα οποία καθορίζεται η πολιτική της, το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και στο χώρο της ενέργειας.
Στο πλαίσιο της έρευνας που διενεργεί η γενική γραμματεία με στόχο τη διαμόρφωση ενός υποδείγματος συμβολαίου εξετάζονται οι συμβάσεις και των άλλων Εταιρειών παροχής Αερίου στη Θεσσαλία και τη Θεσσαλονίκη.
Πηγή:imerisia